Saturday, 25 June 2016

Petua-petua Untuk Merawat Keputihan Dan Cara Mencegahnya Daripada Berulang

Keputihan adalah suatu keadaan yang normal ataupun biasa berlaku tidak kira pada wanita yang belum berkahwin ataupun sudah berkahwin. Keputihan ia boleh terjadi juga semasa mengandungkan anak.

Keputihan terjadi disebabkan badan kita mengeluarkan ataupun merembeskan sejenis mukus untuk memastikan keseimbang pH pada vagina ataupun faraj kita. Ia bersifat asid bagi memastikan keseimbangan di sekitar vagina kita.







Jom kenal tentang keputihan ini.

1. Apakah itu keputihan?

Semua wanita mempunyai akan mempunyai keputihan. Rembesan yang berlaku mungkin seperti warna putih yang cair ataupun seperti sedikit kekuningan . Ia juga boleh terjadi seperti tompok putih.
Perubahan warna ataupun keadaan keputihan disebabkan seperti kitaran haid, tekanan emosi, cara pengambilan makanan, proses kehamilan, penggunaan ubat – termasuk pil perancang kehamilan dan rangsangan seksual.

2. Bagaimana keputihan boleh terjadi?

Keputihan berlaku pada vagina wanita iaitu di mana ia merupakan kawasan saluran untuk laluan bahagian luar ke organ pembiakan wanita. Keadaan di vagina ataupun faraj adalah bersifat berasid untuk memastikan tiada apa-apa jangkitan berlaku.
Faraj yang sihat menghasilkan rembesan untuk membersihkan dan mengawal sendiri, sama seperti bagaimana air liur membersihkan dan mengawal dalam sekitar mulut kita. Rembesan yang berlaku dalam faraj adalah keputihan biasa tau.
Sebarang gangguan keseimbangan cecair faraj akan menyebabkan persekitaran yang kondusif dan mendedahkan kepada jangkitan.

3. Adakah keputihan ini berbahaya?

Ya. Keputihan boleh menjadi berbahaya kerana ia akan menyebabkan kegatalan pada vagina dan boleh menyebabkan jangkitan kulat. Mungkin boleh menyebabkan ruam-ruam naik di sekitar faraj.

Semakin lama akan semakin banyak keputihan keluar dan semakin berbau busuk. Nak ke orang sebelah tegur . eh eh bau apa ni! Ada juga hingga ke tahap yang teruk kegatalan boleh menyebabkan pedih bila membuang air kencing. Salah satu sebabnya ia boleh mempengaruhi tahap kesuburan wanita tersebut jika memang merancang untuk mengandung.

4. Berkesan ke merawat keputihan secara tradisional ataupun petua orang-orang tua?

Petua-petua orang tua nie kena konsisten amalkan baru nampak kesannya.

Petua-petua tradisi untuk rawat keputihan wanita



Antara petua merawat keputihan adalah:

i)  Dengan menggunakan yogurt iaitu disapukan pada vagina.
Yogurt ni mampu untuk bunuh kuman ataupun kulat yang ada pada vagina.

ii) Biji halba yang digoreng dan digunakan dalam masakan kita mempunyai khasiat
untuk merawat keputihan dengan merebus halba dan minum air rebusan tersebut. Mampu ke minum air ni :)

iii) Bawang putih yang bersifat anti bakteria mampu untuk membunuh bakteria dan kulat pada vaginal.
Dengan menempek bawang putih pada waktu masuk tidur dan dibuang pada keesokkan paginya.

iv)Ambil 12 helai daun sireh dan bersihkanya. Kemudian anda sediakan 1 liter air suam. Ramas kesemua daun sireh tadi bersama-sama air suam tadi. Tapislah air tersbut. Gunakan air tapisan untuk mencuci bahagian alat sulit anda.


v) Paling penting pastikan vagina sentiasa kering dan kerap kan untuk menukar seluar dalam. dengan cara selepas membuang air kecil lap dengan tisu.


5. Bagaimana untuk merawat keputihan secara mudah ataupun cara paling senang di dunia ni?

Sesetengah tiada masa untuk mengamalkan petua-petua daripada nenek moyang kita. Bukannya tak percaya tetapi kekangan masa memang membuatkan keadaan bertambah serius.

Jamu Susuk Dara mempunyai set keputihan untuk merawat masalah di atas.

Set Keputihan Wanita Berkahwin
Feminine wash JSD 
Masker Vagina
Jamu Pengantin Dara

Set Keputihan Anak Dara
Feminine Wash JSD
Masker Vagina


















cara order

ahli dapat less 25% seumur hidup
jom join ahli Jamu Susuk Dara sekarang

whastapp 0193116872
Nurul Saadah Halim

Fb : www.facebook.com/arra.bella.566

2 comments:

  1. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




    (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







    Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

    ReplyDelete
  2. Saya sangat berterima kasih banyak MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan pesugihan dana ghaib nya kini kehidupan kami sekeluarga sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ternyata apa yang tertulis didalam blok MBAH RAWA GUMPALA itu semuanya benar benar terbukti dan saya adalah salah satunya orang yang sudah membuktikannya sendiri,usaha yang dulunya bangkrut kini alhamdulillah sekaran sudah mulai bangkit lagi itu semua berkat bantuan beliau,saya tidak pernah menyangka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan kami sekeluarga tidak akan pernah melupakan kebaikan MBAH,,bagi anda yang ingin dibantu sama MBAH RAWA GUMPALA silahkan hubungi MBAH di 085 316 106 111 insya allah beliau akan membantu anda dengan senang hati,pesugihan ini tanpa resiko apapun dan untuk lebih jelasnya buka saja blok MBAH PESUGIHAN DANA GHAIB



    ReplyDelete